wtorek, 31 stycznia 2012

Pierogi leniwe


Mam mało czasu dla siebie. Niekiedy nie starcza go, żeby coś przekąsić. Uda się mi się ugotować, ale zjeść już niekoniecznie. Dlatego narobiłam pierogów na dwa dni. Z lepieniem tradycyjnych wolałam nie ryzykować, ale leniwe dla zapracowanych są dobrym pomysłem.
W ogóle kto w dzisiejszych czasach może pozwolić sobie na lenistwo? Czy te pierogi nie powinny zmienić przydomku na "pierogi dla zapracowanych"? 


Pierogi leniwe
Składniki na 2 porcje:
500 gr twarogu
2 jajka
ok 100 gr mąki pszennej + do podsypywania
pół łyżeczki soli


Twaróg rozgnieść widelcem, wsypać mąkę, dodać jajka i sól. Zagnieść ciasto. Wyłożyć na stolnicę wysypaną mąką i znów krótko zagnieść. Ciasto może się trochę lepić. Nie można dawać za dużo mąki bo pierogi będą twarde. 
Uformować wałki i ostrym nożem kroić ukośne kluski.
Gotować partiami w dużej ilości osolonej wody po ok 2-3 min od wypłynięcia.
Można podawać ze śmietaną, jogurtem, polane stopionym masełkiem, posypane cukrem i cynamonem. Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz