wtorek, 18 października 2011

Blok czekoladowy

W dzieciństwie uwielbiałam blok czekoladowy. Nie znało się smaku snikersów, marsów, twixów itd. Dla nas rarytasem był blok czy kaszak. Dwa tygodnie temu naszła mnie ochota na takie czekoladowe szaleństwo. Najpierw poprosiłam mamę, aby zrobiła dla mnie właśnie blok. Niestety dotarł do mnie tylko kawałeczek. Nie pomogła nalepiona kartka "Nie ruszać, dla Beti!". Więc trzeba było kręcić go raz jeszcze, bo mój apetyt nie został zaspokojony. Tym razem mama przyszła ze składnikami i zrobiłyśmy go wspólnie. Blok można przyrządzić z różnymi bakaliami lub np. posiekanymi krówkami. Smakuje każdemu wielbicielowu czekolady, a jest bardzo prosty i szybki w przygotowaniu.

Blok czekoladowy
Składniki na 1 keksówkę:
10 łyżek mleka (zwykłego)
1 kostka Kasi
3 łyżki kakao
1 szklanka cukru
2 szklanki mleka w proszku
2 paczki pokruszonych na kawałki herbatników petit beurre
1/2 szklanki migdałów lub innych ulubionych bakalii

W rondlu rozpuścić margarynę z cukrem. Dodać 10 łyżek mleka i kakao. Cały czas mieszając na wolnym ogniu dodawać po trochu mleka w proszku. Masa zrobi się bardzo gęsta. Należy zestawić ją z ognia i natychmiast dodać herbatniki oraz migdały. Dokładnie wymieszać, aby wszystkie herbatniki były pokryte czekoladą. Od razu przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wyrównać. Blok należy ostudzić i schłodzić w lodówce minimum 2 godziny. Smacznego!

3 komentarze:

  1. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety blok ma to do siebie, że jak zacznie się go jeść, to ciężko przestać się nim delektować:) Też go uwielbiam i często przyrządzam go z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-blok-czekoladowy/
    i jest po prostu idealny. Mój mąż co prawda nie znał tego deseru, ale pokochał go tak samo jak ja i teraz bardzo często prosi, żebym go przygotowała.

    OdpowiedzUsuń