niedziela, 13 kwietnia 2014

Ciasteczka owsiane z masłem orzechowym

Słodka przekąska do popołudniowej herbaty. Owsiane ciastka robi się zazwyczaj ekspresowo, łatwo i przyjemnie. Moja córeczka uwielbia mieszać i dosypywać składniki, lepić kuleczki z ciasta, a najbardziej  wyjadać je na surowo. Przepis zapożyczony od panimalorny .



Składniki na około 38 ciasteczek:
140g masła
100g masła orzechowego
3/4 szklanki cukru
1 jajko
1 szklanka mąki
1 szklanka płatków owsianych
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Miękkie masło miksujemy z masłem orzechowym. Dodajemy cukier, jajko i wanilię. Następnie mąkę i proszek, na końcu dodajemy płatki i mieszkamy łyżką. Ciasto jest bardzo gęste.
Formujemy kuleczki (wielkości małego orzecha włoskiego), układamy na papierze do pieczenia.

Pieczemy 15 minut -175 stopni.

Po upieczeniu ciasteczka są bardzo miękkie. Po ostudzeniu na zewnątrz lekko twardnieją ale środek jest nadal miękki.

4 komentarze:

  1. Pyszne ciasteczka, takie 2 w 1 co uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,
    Twoje przepisy wyglądają smakowicie, gratuluje gusty kulinarnego oraz naprawdę dobrych zdjęć! Pełen profesjonalizm.
    Uwielbiam piec i gotować dla najbliższych i zawsze poszukuje nowych inspiracji w internecie.
    Twój blog może stać się inspiracją dla wielu. Chce ci zaproponować myTaste.pl, która jest wyszukiwarką najlepszych przepisów kulinarnych blogerów oraz stron internetowych z Polski. Dodaj swój blog http://www.mytaste.pl/dodaj-blog i daj szansę innym, dla których gotowanie jest pasją aby mogli poznać Twoje przepisy. Napisz do mnie jeśli masz pytania.
    Pozdrawiam,
    Remi
    info@mytaste.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, smakowicie wygląda. Ale mi pewnie by nie wyszła bo ja to kompletna noga z pieczenia jestem

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno te ciasteczka są pyszne, ale ja chyba już bym została przy samych owsianych bez żadnych słodkich dodatków. Bardzo lubię także próbować wypieków i dań z przepisów https://basiazsercem.pl/ bo tam dominuje mąka, a ja jestem jej wielką zwolenniczką.

    OdpowiedzUsuń