piątek, 30 marca 2012

Risotto z truflami i owocami morza


To danie trzeba umieć docenić. A jak już się je doceni, to w towarzystwie białego wina popieści Wasze podniebienia.
Na risotto możecie użyć tak jak ja ryżu carnaroli lub arborio. Ten pierwszy moim zdaniem szybciej wchłania bulion i pęcznieje. A skąd trufle? No cóż... Trufli na wagę nie widziałam w żadnych znanych mi delikatesach. Ale ochoczo stosuję zamienniki, oliwę aromatyzowaną truflami, pastę truflową, a dziś dorwałam specjalny ryż z suszonymi truflami. Zawartość grzybów w opakowaniu była śladowa, na szczęście trufle są wyjątkowo aromatyczne i niewiele
do szczęścia ich trzeba.


Risotto z truflami i owocami morza
Składniki na 3 porcje:
300 g ryżu carnaroli z suszonymi truflami
800 ml bulionu warzywnego (użyłam z organicznej kostki)
100 ml białego wina
3 łyżki oliwy z oliwek
1 posiekana cebulka
1 posiekany ząbek czosnku
200 g mrożonej mieszanki owoców morza (kalmary, krewetki koktajlowe, małże)
sól

Na patelni podgrzac oliwę. Zezłocić na niej ryż i cebulkę, mieszając. Dodać czosnek, zamieszać. Dolać wino i poczekać, aż ryż je wchłonie. Następnie dolewać stopniowo bulion. Ryż musi wchłonąć kolejne porcje bulionu, a my sumiennie mieszać potrawę. Dodajemy owoce morza i gotujemy jeszcze 5-7 minut. Solimy do smaku. Smacznego!


2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dla smakoszy takich jak ja, tak. Ale mój mąż uporczywie odkładał na bok "robale" :) Trzeba po prostu być ich miłośnikiem.

      Usuń