niedziela, 22 stycznia 2012

Marchewkowe pankejki

Dla dużych i dla małych łasuchów. Na śniadanie, podwieczorek lub kolację. Coś pysznego i szybkiego! Jeszcze do teraz czuję smak tych puszystych słodziaków. Za przepis dziękuję Siaśce.


Marchewkowe pankejki
Składniki na 7 placuszków:
2 małe marchewki
1 jajko
3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
szczypta cynamonu
1 łyżka miodu
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta sody
1/5 szklanki kefiru
50 ml mleka

Marchewkę ściaramy na grubych oczkach, dodajemy resztę składników i na koniec maślankę i mleko. Dokładnie mieszamy. Ciasto ma być gęściejsze niż na naleśniki. Smażymy na kropli oliwy na dobrze rozgrzanym teflonie.
Polecam z konfiturą brzoskwiniową.

4 komentarze:

  1. Z dodatkiem marchewki robię teraz placki ziemniaczane i zyskują przez to właśnie dużą puszystość - tak mi się wydaje, że przez to:)
    Szkoda, że Ci się placuszki wg mojego przepisu rozleciały, ale chociaż smak dobry był;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie żałuję, że zrobiłam :) Ziemniaczane z marchewką też bardzo lubię, a długo już nie jadłam :(

      Usuń
  2. Super pomysł, muszę wypróbować :) Mojemu maluchowi na pewno zasmakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję :) Dla malucha w sam raz, bo zdrowsze niż zwykłe naleśniki.

      Usuń