niedziela, 20 lutego 2011

Królik w sosie śmietanowo-cytrynowym

Kiedyś króliki jadało się bardzo często. Mój tata chodował je w naszym ogródku. Ja myślałam o królikach raczej  jako przytulankach, ale ponieważ mieliśmy okazję kupić oprawionego królika oraz doszła do tego specjalna okazja, danie z tego mięska zagościło na naszym stole. Wiem, że króliki bejcowało się dawniej w maślance, a ja wymyśliłam sobie delikatny cytrynowy sos. Wzorowałam się na przepisie Macieja Kuronia, oczywiście zmodyfikowałam go na swój gust. Mięso było kruchutkie, a w smaku łagodne z orzechową nutą.


Królik w sosie śmietanowo-cytrynowym
1 sprawiony królik
1 cebula
750 ml wywaru drobiowego (może być z kostki)
200 ml śmietany 30 %
200 g orzeszków pinii
pół łyżeczki suszonego rozmarynu
1 cytryna
2 łyżki mąki
2 łyżki oleju
sól, pieprz
Bejca:
250 ml białego wytrawnego wina
2 ząbki czosnku
3 łyżeczki oleju lub oliwy
pół łyżeczki majeranku

Sprawionego królika dzielimy tasakiem na 8 części. Z wina, posiekanego czosnku, oleju i majeranku przygotowujemy bejcę, do której wkładamy mięso na 2 godziny. Po wyjęciu porcji królika zachowujemy marynatę. Mięso oprószamy solą i pieprzem. W głębokim rondlu rozgrzewamy olej i podsmażamy na nim królika, aż do zbrązowienia. Dodajemy rozmaryn i wywar połączony z marynatą. Na porcjach królika układamy plasterki cytryny bez skórki i pestek oraz cebuli. Przykrywamy i dusimy około 45 minut. Orzeszki pinii rumienimy na suchej patelni na brązowy kolor. Sos zagęszczamy mąką rozrobioną z wodą i zagotowujemy. Doprawiamy do smaku. Dodajemy śmietanę i orzeszki.  Chwilę wszystko podgrzewamy, nie dopuszczając do zagotowania. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz