sobota, 2 kwietnia 2011

Babeczki bananowo-daktylowe

Był Dzień Muffina. Przepadł. Nie miałam chwili, aby coś upiec. Ale dziś za to się odkułam. Zrobiłam pachnące babeczki bananowo-daktylowe, polane mleczną czekoladą. Sama słodycz na sobotnie popołudnie. Babeczki są wilgotne w środku z chrupiącą skorupką na zewnątrz. Od Margarytki podpatrzyłam fajny przepis na babeczki z mąki krupczatki i po modyfikacjach mój przepis wygląda następująco:
Babeczki bananowo-daktylowe
Składniki na 16 małych babeczek:
1,5 szklanki mąki krupczatki
1/4 szkl. brązowego cukru
łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 szkl. oleju
1 jajko
1/2 szkl. mleka
1/4 szklanki mocnego espresso
1 banan pokrojony w kostkę
10 pokrojonych daktyli bez pestek
Polewa:
tabliczka mlecznej czokolady + 2 łyżki słodkiej śmietanki
Przesianą mąkę, cukier, jajko, proszek do pieczenia, mleko, kawę zmiksować do połączenia składników. Dodać olej, banany, daktyle i zmieszać mikserem na najniższych obrotach. Masą napełniać foremki do babeczek wyłożone papilotkami do 2/3 wysokości.
Wstawić do nagrzanego piekarnika (180 stopni) i piec około15-20 minut. Po tym czasie sprawdzić patyczkiem każdą babeczkę, czy jest upieczona. Jeśli wyciągniemy suchy patyczek, znaczy że już czas wyciągnąć foremki z piekarnika! Czekoladę połamać,  roztopić ze śmietanką w mikrofalówce lub na parze, dokładnie wymieszać i polać nią babeczki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz