sobota, 23 kwietnia 2011

Cytrynowe babeczki do Święconki


Te babeczki są aromatycznie cytrynowe, wilgotne i puszyste. Nie wytrzymałam i zjadłam jedną, jeszcze cieplutką. Czas ich przygotowania i pieczenia razem wyniósł 30 minut. Wstałam rano, zabrałam się najpierw za nastawienie ciasta na chleb, a w międzyczasie upiekłam babeczki. Jeszcze przed południem zdążyliśmy pójść razem poświęcić własnoręczne wypieki. Przepis znalazłam na stronie Asi z Kwestii Smaku, ponoć pochodzi od Magdy Gessler.

 

Cytrynowe babeczki
do Święconki
Składniki na 8 małych babeczek:
150 g mąki
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
60 g cukru
szczypta soli
1 łyżka startej skórki z cytryny
łyżka domowego cukru waniliowego
1 jajko
100 ml kefiru
60 g masła

Do jednej miseczki wsyp mąkę, proszek do pieczenia, cukier, sól, skórkę z cytryny i cukier waniliowy. W drugiej utrzyj jajko z kefirem oraz masłem, przelej do miseczki z mąką. Wymieszaj łyżką. Ciasto powinno mieć grudki, więc się nimi nie przejmuj. Przełóż ciasto do foremek z papilotkami. Piecz przez 15 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Smacznego i Wszystkiego Dobrego na nadchodzące Święta! Samych pyszności!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz