wtorek, 21 lutego 2012

Krem z kalarepki


Rzadko wykorzystuję w mojej kuchni kalarepkę. Ale nadszedł zimowy czas, kiedy wybór warzyw jest niewielki. Jak zobaczyłam to ładne zielone warzywo, pomyślałam, że mam ochotę na zupę z nim w roli głównej.  Zupę zagęściłam ryżem i powstało bardzo pożywne danie obiadowe.

Krem z kalarepki
Składniki:
2 średnie kalarepki
1 pietruszka 
2 marchewki
4 małe ziemniaki
2 litry wody
100 ml śmietany 18%
1 łyżeczka curry 
sól, pieprz
2-3 listki bobkowe
kilka ziarenek ziela angielskiego
łyżeczka masła
łyżeczka oliwy z oliwek
3/4 szklanki ryżu

 Marchew, pietruszkę i kalarepkę obrać, pokroić. Podsmażyć chwilę w garnku na maśle i oliwie, ciągle mieszając. Dodać ziele angielskie i listki bobkowe, zalać wodą i gotować do miękkości. Dodać obrane, pokrojone ziemniaki i gotować, aż będa miękkie.  Zupę zblendować. Dodać śmietankę, doprawić. Dodać ugotowany ryż. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz