niedziela, 22 kwietnia 2012

Bezproblemowe drożdżowe z wiśniami i kruszonką (wegańskie)


Dziś po domu rozszedł się jeden z najpiękniejszych zapachów - zapach ciasta drożdżowego. Od małego kojarzy mi się z zapachem kuchni mojej babci Marysi.
To jedno z ciast, którym musiałam podzielić się z mężem, a zazwyczaj mam całe dla siebie.
Ciasto nie jest wysokie, ale za to puszyste mimo ciężaru owoców i kruszonki. Nie jest też maślane, ale jeśli ktoś chce zadać sobie ciut więcej trudu, może zastapic olej roztopionym masłem. Ja tego nie będę robić, bo i tak jest bardzo smaczne. A dlaczego bezproblemowe? Maja płakała i odciągała mnie od kuchni 3 razy. Zamiast utrzeć cukier z olejem, zamieszałam łyżką. Zamiast wyrabiać ciasto, zamieszałam łyżką. Kruszonkę... zamieszałam łyżką. No i wyszło pyszne!
Inspiracją był przepis Vegan Monkey.
Inne ciasto drożdżowe bez wyrabiania znajdziecie u mnie TU.


Bezproblemowe drożdżowe z wiśniami i kruszonką (wegańskie)
Składniki:
Rozczyn:
25g świeżych drożdży
1 szklanka ciepłej wody
1 łyżka cukru trzcinowego
1 łyżka mąki
Ciasto:
1/3 szklanki cukru trzcinowego
3 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1/4 szklanki oleju
3 szklanki mąki
wiśnie z zalewy
Kruszonka:
1/4 szklanki oleju
1/2 szklanki cukru trzcinowego
1/2 szklanki mąki


Drożdże rozpuść w szklance ciepłej wody, dodaj łyżkę cukru trzcinowego i łyżkę mąki, zamieszaj i zostaw na 20 minut. W tym czasie w misce utrzyj resztę cukru, ekstrakt waniliowy i olej. Dodaj przesianą mąkę i wyrośnięte drożdże. Wyrób ciasto, pozostaw
do wyrośnięcia na pół godziny, przełóż je na blaszkę wyłożoną papierem. Na wierzchu poukładaj owoce (dużo owoców) i posyp kruszonką zrobioną z oleju, cukru trzcinowego i mąki. Nagrzej piekarnik do 180 stopni, wstaw ciasto i piecz przez 30 minut. Smacznego!

2 komentarze: