środa, 25 kwietnia 2012

Tiramisu wg Gino D'Acampo



 Coś co mnie zaintrygowało, to przepis boskiego Gino na tiramisu
z ricottą zamiast mascarpone. Tiramisu to jest bardziej sernikowe niż tradycyjna kremowa wersja. Zastąpiłam orzechy laskowe migdałami, które są mocno wyczuwalne. Deser bardzo smaczny. Miłośnikom tiramisu classic powinno smakować. Warto było wypróbować. Ja jednak pozostanę przy tradycyjnym smaku mascarpone ucieranego z żółtkami i amaretto.


Tiramisu z ricotty
500g ricotty
250g jogurtu greckiego
100g cukru pudru 
6 łyżek mielonych migdałów
2 łyżeczki esencji waniliowej
300 ml zimnego espresso
1/2 łyżeczki cynamonu
około 200g podłużnych biszkoptów (w zależności od wielkości naczynia)
kawa w proszku do posypania (np. Ricore, Inka, Jacobs Velvet)

Zmiksować ricottę z jogurtem i cukrem.
Dodać esencję waniliową i migdały i wymieszać.
Wlać kawę o płaskiego naczynia i wymieszać z cynamonem.
Zamaczać w niej biszkopty i układać jeden obok drugiego na dnie naczynia.
Nałożyć 1/3 masy z ricotty. Powtórzyć dwukrotnie układanie biszkoptów i sera. U mnie wyszły 3 warstwy biszkoptów i masy. Ilość warstw będzie zależała od szerokości  waszego naczynia. Zatem dobrze sobie rozplanujcie nakładanie :)Przykryć naczynie i wstawić do lodówki do schłodzenia.
Przed podaniem posypać kawą.

3 komentarze:

  1. mmm pycha
    ps.warto usunąć weryfikację obrazkową przy komentarzach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ach, wyłączam! mnie też drażni na innych blogach :)

      Usuń