wtorek, 8 maja 2012

Biała kuchnia

Pinned Image

Zauroczyły mnie białe kuchnie z ciepłymi drewnianymi dodatkami. Czyż nie jest miła dla oka? W prostocie tkwi siła, a w dodatkach urok.

zdjęcie: Lesley Unruh
znalezione: desiretoinspire.net


A tak przy okazji wklejam zdjęcie mojego fresku z kuchennej wyspy z bliska. Jeszcze niezafugowany. Misterna robota glazurnika. Składa się z malutkich kawałków różnokolorowego marmuru.
Mam natomiast spory dylemat. Do kuchni sprowadziliśmy z Hiszpanii płytki - czarne fazowane cegiełki
z połyskiem. Jak się mają te płytki do marmurowej mozaiki? Nie wiem, co mną kierowało przy zestawianiu tych dwóch elementów.
Tak to jest, jak chce się wszystko na raz :(


No i mój mur pruski. Pozostała jeszcze impreganacja cegieł i przeszlifowanie belek tak, aby struktura słojów pozostała "spróchniała", a wiór w paluch nie wchodził.



Wielce pomaga nam mama. Stale wspiera moje zwariowane pomysły i także pomaga je zrealizować. Oto drzwi, które sobie wymyśliłam. Kupiliśmy najtańsze sosnowe z marketu. Uwaga! za 120 zł! plus futryny, opaski, farba, praca własna. Suma sumarum wyjdzie nie więcej niż 250 zł. Mama przejechała je dwukrotnie kremową lakierobejcą i przeszlifowała. Usłojenie pozostaje widoczne. Są dokładnie takie, jak chciałam :) Do tego kute czarne klamki, które muszę wywalczyć z mężem ;/
W stolarni za podobne drzwi zaśpiewali mi 3 tyś! A wcale nie podobało mi się to, co proponowali. Zatem jestem zadowolona z podjętej decyzji i z mamy pracy przede wszystkim :*



4 komentarze:

  1. Witam!

    Piękne drzwi! Jestem na etapie remontowym i natrafiłam na Twoje zdjęcia, czy mogłabym prosić Cię o szczegółowe dane jak Twoja Mama uzyskała taki efekt i jakich materiałów użyć?

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drzwi były przed każdym malowaniem szlifowane wełną stalową. Używaliśmy białej lakierobejcy, niestety nie pamiętam producenta :( Wiem że litrowa puszka kosztowała 80 zł, a na pokrycie drzwi zuzyliśmy ich 5 sztuk.

      Usuń
  2. Gdzie kupiliście te drzwi? Bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń