piątek, 4 maja 2012

Pulpeciki z indyka w sosie koperkowym


Delikatne pulpeciki gotowane na parze i jeszcze delikatniejszy sosik. Danie świetnie będzie smakowało do młodych ziemniaków
w mundurkach z masełkiem. Oto moja wiosenna propozycja na przykład na jutrzejszy obiad.
Za zainspirowanie mnie sosem koperkowym dziękuję Ani.


Pulpeciki z indyka w sosie koperkowym
Składniki na około 17 pulpecików:
0,5 kg mięsa mielonego z indyka
0,5 szkl bułki tartej
1 jajko od szczęśliwej kurki
sól, pieprz, bazylia, oregano, estragon
pęczek koperku
łyżka masła
łyżka mąki pszennej
szklanka mleka
100 ml jogurtu greckiego
sól, biały pieprz

Mięso mielone mieszamy dokładnie z bułką tartą, jajkiem. Doprawiamy sola, pieprzem i ziołami. Gotujemy na parze ok. 40 minut. Ja użyłam parowaru, ale można też ugotować na sicie nad garnkiem z wrzącą wodą, pod przykryciem. Na patelni roztapiamy masło, dodajemy mąkę i energicznie mieszamy, aż nie będzie grudek. Na najmniejszym płomieniu dolewamy stopniowo mleko
i cały czas energicznie mieszamy do gładkiej konsystencji. Dodajemy jogurt, posiekany koperek i doprawiamy do smaku. Można dodać odrobinę soku z cytryny, czosnku, cukru, co kto lubi. Wrzucamy pulpety i chwilę podgrzewamy je w sosie. Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie pulpeciki, a sos koperkowy nalezy do moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że trafiam czasem nie tylko w moje gusta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny patent z parowarem, że też nie przyszło mi to do głowy wcześniej. Robiłam dziś i wyszły pyszne, a co mnie zaskoczyło bardzo wilgotne. Mój synek zajadał ze smakiem.
    Dziękuję za pomysł i polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie :) i dziękuję za komentarz

      Usuń