poniedziałek, 27 stycznia 2014

Słodki sos chili

Uwielbiam słodki sos chili, ale nie kupuję go zbyt często ze względu na przerażający skład większości z dostępnych gotowców. Nadmiar papryczek chili usychał przez moją ignorancję na kuchennym parapecie i w odpowienim momencie natchnął mnie przepis ze strony Passionfruit na słodko-pikantny sos.
Zrobiłam mały zapas i od razu zjadłam kanapkę z szynką i serem pleśniowym z dodatkiem sosu. Dodałam go też do zupy z pieczonych papryk. Ale tak naj najbardziej uwielbiam go do sajgonek, albo pysznych kąsków kurczaka w panierce.  A wykonanie? Ekspresowe!
 
Składniki:
200 ml wody
75 ml (zwykłego) octu
200 ml cukru trzcinowego
1 łyżeczka soli
5 czerwonych papryczek chilli
3 ząbki czosnku
3 łyżeczki mąki ziemniaczanej

Papryczki chilli (bez ogonków) drobno zemleć w malakserze wraz z obranym czosnkiem (lub ew. posiekać bardzo drobno nożem).

Do rondla wlać wodę, ocet, wsypać cukier i sól. Dodać paprykę z czosnkiem. Gotować, co jakiś czas mieszając, aż cukier się rozpuści, ok. 5 minut.
W 5 łyżkach wody rozmieszać mąkę ziemniaczaną, wlać do rondla z papryką. Wymieszać, gotować jeszcze 3 minuty. Przelać do czystego słoika, szczelnie zakręcić.

1 komentarz: