niedziela, 4 grudnia 2011

Sałatka gyros

Warstwowa sałatka gyrosowa nie wygląda szczególnie zachęcająco. Gdy zobaczyłam ją po raz pierwszy ładnych kilka lat temu na sylwestrowym stole, szczerze mnie odpychała. Wszyscy zachwycali się jej smakiem, ale ja nie dałam się namówić. Później spotykałyśmy się przy wielu okazjach i nadal omijałam ją szerokim łukiem. Raz jedyny, ten jedyny raz skosztowałam jej na urodzinach, na których właściwie nic poza tą sałatką nie podano i ... posmakowała mi. Od tej pory robię ją dla mnie i mojego męża, który ją uwielbia. Potrafi wciągnąć całą misę. Ale chyba nie postawiłabym jej na stole przed gośćmi, bo ciągle uważam, że bidaczka niewyjściowa jest. Mimo tego, szczerze i gorąco polecam, aby przygotować ją dla siebie.
Sałatka gyros
Składniki:
podwójna pierś kurczaka
własna przyprawa gyros (w moździerzu utłuc po pół łyżeczki zieren kolendry, gorczycy, cukru, papryki słodkiej, kozieradki, chili, tymianku, rozmarynu, cząbru, pieprz kolorowego, suszonych liści  selera oraz łyżeczkę soli)
olej
ketchup
majonez
puszka kukurydzy
papryka czerwona
4 ogórki kiszone lub konserwowe
1 cebula
mała kapusta pekińska

Kurczaka myjemy, osuszamy, kroimy w paseczki i obtaczamy w oliwie i przyprawie gyros. Grilujemy. Przekładamy do przezroczystej miski.  Pokrywamy równomiernie ketchupem,
a następnie majonezem. Na majonez wysypujemy odsączoną kukurydzę. Kolejna warstwa to pokrojona w kosteczkę papryka. Paprykę smarujemy majonezem, a na to kładziemy pokrojone ogórki oraz posiekaną cebulę. Polewamy ketchupem. Na samą górę nakładamy poszatkowaną kapustę pekińską. Sałatkę można przygotować dużo wcześniej. Należy ją nakładać, aby nabrać łyżkami wszystkie warstwy od dołu do góry i wymieszać dopiero na talerzu. Idealnym dodatkiem są do niej podpłomyki lub chlebki pita na ciepło. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Oj a ja uważam wręcz przeciwnie :) wszystkie sałatki warstwowe są apetyczne to te wymieszane wyglądają mało zachęcająco niewiadomo co tam jest a do tego obklejone majonezem albo śmietaną....

    OdpowiedzUsuń