niedziela, 30 stycznia 2011

lasagne

Wrzucam przepis na bardzo smaczną i szybką lasagne z sosem bolognese. Uwielbianą potrawę mojego męża. Ja osobiście ubóstwiam ją przekładaną dodatkowo sosem beszamelowym, ale wtedy już nie jest taka szybka, dlatego wersję biało-czerwoną robimy niestety dość rzadko. Lasagne jadłam pierwszy raz w życiu w Duerren, lange lange her, kiedy w Polsce ludzie tylko o niej słyszeli, a makaron i forma do lasagne były prawie nie do zdobycia. Przywiozłam wtedy do Polski płaty makaronu, pełną głowę włoskich przepisów i zrobiłam popisowe danie dla rodziny(werję z beszamelem). Wszyscy oczywiście byli zachwyceni.
Miłość do kuchni włoskiej zakiełkowała u mnie właśnie w Duerren. Dzięki pewnej "Azji" zagustowałam w oliwkach, poznałam smaki caprese, lasagne, zapiekanych cammembertów, prawdziwej pizzy i vinegrett, tak innych niż znienawidzone wtedy przeze mnie mielone, schabowe z ziemniakami, buraczkami i tłuste pieczenie. Oczywiście dziś nie mam im nic do zarzucenia :) Wszystkie poznane potrawy musiały mieć konfrontację z polską rzeczywistością, nieźle musiałam kombinować, aby zrobić coś z niczego, a niby komunizmu już nie było...? Dziś bez problemu jadę na zakupy do mojego ulubionego marketu i muszę mieć listę zakupów, żeby nie zwariować od nadmiaru produktów.

Lasagne bolognese
Składniki:
opakowanie makaronu do lasagne
0,5 kg mięsa mielonego
1 cebula
2 ząbki czosnku
przecierane pomidory z kartonika (500 ml)
20 dag potartego sera
1 starta marchewka
1 łodyga selera naciowego drobno pokrojona
sól, pieprz
oregano
bazylia
dodatkowo zioła prowansalskie
3 łyżki oliwy

Na patelni rozgrzać łyżkę oliwy, podsmażyć mięso, posiekaną cebulę. Wycisnąć do tego ząbki czosnku, przyprawić solą, pieprzem i suszonymi ziołami. Dodać startą marchewkę, seler, poddusić 10 minut na małym ogniu. W tym czasie zagotować w szerokim garnku wodę z solą i włożyć na 3 minutki makaron, wyjąć i opłukać go na druszlaku pod zimną wodą. Zalać pomidorami. Można dolać pół szklanki wody, aby sos nie był zbyt gęsty. Zagotować.
W płaskim naczyniu do lasagne, wysmarowanym uprzednio oliwą, układać warstwami sos i makaron. Na sam spód i na górę dajemy sos. Posypujemy startym serem i odrobiną przypraw i zapiekamy w 180 stopniach ok. pół godziny. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz