piątek, 14 stycznia 2011

toskańska zupa fasolowa

Dziś podaję przepis z mojego włoskiego tygodnia na kolejną zupę, która gotuje się sama. Czas jej przygotowania to 15 minut. Składniki jak na fosolówkę są zaskakujące, ale zapach roznoszący się po domu jest identyczny jak tradycyjnej polskiej zupy fasolowej. Zimą, fasola jest idealnym uzupełnieniem diety w białko i minerały, a potrawy na bazie fasoli, zwykle są mocno rozgrzewające.
Jeśli chodzi o smak...oceńcie sami. Dla nas była przepyszna!

Toskańska zupa fasolowa

Składniki:
2 łyżki oliwy (użyłam oleju rzepakowego)
3 średnie grubo posiekane cebule (dałam jedną)
2 rozgniecione ząbki czosnku
200 g grubo pokrojonego szpeku (dałam bekon)
2 średnie grubo pokrojone marchewki
2 oczyszczone i grubo pokrojone łodygi selera
2 puszki krojonych pomidorów (2 x 400g)
1/4 grubo poszatkowanej średniej kapusty włoskiej
1 średnia grubo pokrojona cukinia
2 gałązki świeżego tymianku (dałam 2 łyżeczki suszonego)
2 szklanki bulionu wołowego (u mnie 2 kostki wołowe)
2 litry wody (nalałam w garnku do pełna ok. 3l)
1 puszka fasoli borlotti z puszki (400g)
ciabatta lub inne pieczywo

W garnku podgrzej oliwę. Włóż cebulę, czosnek i szpek. Podsmaż, często mieszając, mniej więcej 5 min, dopóki cebula nie zmięknie.
Dodaj marchew, seler, nieodsączone pomidory, kapustę, cukinię, tymianek, bulion i wodę. Doprowadź do wrzenia i gotuj bez przykrycia na małym ogniu przez 1,5 h.
Dodaj fasolę, gotuj na małym ogniu bez przykrycia mniej więcej 20 min.
W międzyczasie zrób grzanki z chleba. Zupę przypraw solą, pieprzem do smaku.
Połączyliśmy włoską fasolową  z argentyńskimi smakami - Rincon del Sol,  z winnic Shiraz-Malbec. Oczywiście czerwone półwytrawne 2010, otrzymywane z ręcznie zbieranych winogron. Doskonałe do czerwonych mięs, serów i dań z sosem z pomidorów, więc podkreśliło smak i naszej toskańskiej fasolowej. Najlepsze jest to, że M. dorzucił do swojej porcji kiszoną kapustę i smakowało doskonale. To dopiero kuchnia fusion  hehe 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz